UTSTÄLLARINFORMATION

VÄLKOMMEN TILL SOCIONOMDAGARNA

Tiden går fort. I år är det 20:e gången som Akademikerförbundet SSR’s Socionomdagarna går av stapeln. Vi ser fram emot ett givande samarbete med er som utställare på Socionomdagarna!

Ni kommer ha kontakt med flera av oss i din planering av mässan. Dels oss organisatörer – Insight Events Sweden, som hjälper er med ert avtal, antal monterpersonal, vad ni har köpt och andra praktiska frågor. Dels Stockholmsmässan som ni vänder er till när ni vill utforma er monter med er beställning, samt frågor kring detta. (se kontaktinfo längre ner)

För att ni ska få ut så mycket som möjligt av er medverkan har vi satt ihop detta dokument med praktisk information för er utställare.

Saknar ni information om något, eller oavsett är du välkommen att kontakta mig!

Lidia Zemui
Customer Relations Coordinator & Project Coordinator
08 587 662 29
lidia.zemui@insightevents.se

MATERIAL & MONTERINFORMATION VAD HAR DU BOKAT?

I ert avtal ser ni vilka mått och vilket monternummer ni har.

MONTERPLATS >>

Monterplats 1,5X1,5 meter:

I denna yta finns det en montervägg bakom er. Skiljevägg/sidovägg ingår ej i denna yta. Obs bakväggen kan ej användas för att sätta upp saker på, vi rekommenderar att ni använder roll-upp vepor eller liknande för marknadsföringsbudskap. Observera att endast golvmöblemang kan användas.

 

Monterplats 2X2 meter eller större:

I denna yta ingår det alltid montervägg bakom er, sedan kan det variera om ni har skiljevägg/sidovägg*. Oftast går den 1 meter ut, även om montern är djupare än så. På vissa montrar med måtten 3×2 kan skiljeväggen gå hela vägen ut. Monterväggen/sidoväggen är uppbyggd av väggskivor, 1×2,5 m med en aluminiumlist emellan varje löpmeter.

 

Vill du veta hur just din monter ser ut, se hallskissen genom att gå in på följande länk: Hallskiss

Alla väggar (även sido-och stödväggar) finns markerade i blått. Det kan vara viktigt så att ni kan planera rätt.

 

*OBS: Vissa större montrar har inga skiljeväggar/sidoväggar alls eller så har man skiljevägg/stödvägg endast på ena sidan – kontrollera därför din monteryta i hallskissen ovan för optimal planering.

 

Ramarna på väggarna är i aluminium med en vit infackningsskiva. Dessa kan man inte spika, borra eller hänga upp material på. Affischeringstejp finns att köpa i Stockholmsmässans Servicecenter shop, som ligger vid Entrétorget vid huvudentrén.

MONTERUTRUSTING & PERSONAL UTRUSTNING ATT HYRA >>

I er monterplats ingår som tidigare angetts enbart monterytan. Observera därför att monterutrustning och el inte ingår i er monterplats. Monterutrustning hyr ni via Stockholmsmässans Eventservice eller tar med på egen hand. El finns att hyra via Stockholmsmässans Eventservice. För er som planerar att hyra utrustning till er monter har vi tillsammans med Stockholmsmässans Eventservice tagit fram prisvärda monterpaket med utrustning och el, speciellt för Socionomdagarna. I länken nedan kan du läsa om monterpaketen, vad som ingår och hur du beställer:

 

Socionomdagarna 2024 – Startpage (stockholmsmassan.se

 

Observera att frågor gällande ovan monterpaket eller annan hyra av utrustning bör alltid riktas till Stockholmsmässans Eventservice. Önskar ni beställa annat än det som erbjuds i monterpaketet, exempelvis enstaka produkter som enbart el eller TV-skärm görs även det via Stockholmsmässans Eventservice. De hjälper gärna till som smakråd!

 

tel: 08 749 44 44, m: eventservice@stockholmsmassan.se

 

Beställningar som görs från och med inflyttningen får ett påslag på 50 % av gällande prislista.

HÖJDGRANSKNING & HÖJDEXPONERING >>

När dina väggar eller annat i din monter är högre än 2,5 meter måste du av säkerhetsskäl boka höjdgranskning. En höjdgranskning innebär att Stockholmsmässan säkerställer att din byggnation överensstämmer med Svenska byggregler.

 

Grundregeln är att du inte får skymma någon annan, att det ska vara en säker konstruktion och att det inte får finnas några övriga praktiska hinder.

 

Priser: Höjdgranskning 750kr. För att ansöka om höjdgranskning och skickas måttsatt ritning till Stockholmsmässans Eventservice

eventservice@stockholmsmassan.se

Läs mer om höjdgranskning här: Villkor och bestämmelser (stockholmsmassan.se)

 

Längst några av väggarna i hallen är det endast 2,5 m i takhöjd så beroende på var er monter är placerad kan montern inte vara högre än 2,5 m.

MONTERPERSONAL >>

För att komma in i mässhallen och kunna bemanna er monter måste ni ha ett passerkort (namnbricka). Passerkortet är er biljett och ni har det antalet som ni bokat i ert avtal. Med tillgång till samtliga föreläsningar i mån av plats*. Vänligen kolla igenom ert avtal innan registrering, om ni har frågor angående antal biljetter kontakta mig.

 

För registrering av monterpersonal vänligen mejla mig på Lidia.zemui@insightevents.se

 

För registrering behöver jag Företag, namn, titel, e-postadress.

 

Vänligen skicka in för registrering senast den 3 oktober!

 

Varva monterpersonal

Om ni behöver byta av/varva monterpersonal under någon av de båda dagarna görs det enklast genom att ni överlämnar er namnbricka till den personen ni byter av. Namnbyte på brickan görs i vår registreringsdisk. Observera att överlämningen måste ske utanför mässhallen. Om ni behöver lämna mässan innan er avbytare har dykt upp ber vi er att lämna in er namnbricka i vår registreringsdisk och be avbytande person att hämta upp den av oss på samma plats. Registreringsdisken för utställare kommer att stå placerad precis utanför ingången till utställarhallen.

 

*Med en monterbiljett har du ingen garanterad plats till föreläsningarna. Ni är däremot välkomna till Insight Events registreringsdisk 15-minuter före ett pass börjar, för att se om det finns biljetter över. Då hjälper vi gärna till med biljetter till föreläsningar i mån av plats.

 

Köp fler monterbiljetter och deltagarbiljetter

Ni kan under en begränsad tid köpa vanliga deltagarbiljetter till ett rabatterat pris genom att mejla mig: lidia.zemui@insightevents.se.

Priset för deltagarbiljetter är 2 500 kr/st.

Men även monterbiljetter, pris: 1 600 kr/st

 

Sista dagen att beställa biljetter är den 3 oktober!

För registrering behöver jag: Företag, namn, titel, e-postadress.

PRAKTISK INFORMATION LUNCH & KAFFE >>

Lunch serveras i 3 omgångar. Under dagarna serveras en lättare lunch. Varje besökande deltagande har bokat in sig på 1 obligatoriskt lunchpass av 3 möjliga båda dagar. Detta upplägg har vi gjort för bästa logistik, genomströmning och nätverkande i mässhallen. Som utställare bestämmer ni själva när ni vill ta lunch men vi rekommenderar att ni äter före eller efter deltagarna, se tider i programmet. Jag kommer även skicka ut rekommenderade lunchtider ett datum närmare konferensen.

 

Lunchbiljett

För tillgång till lunch krävs lunchbiljett. Dessa lunchbiljetter (för båda dagar) delas ut i samband med registreringen på morgonen, och återfinns i plastbrickan med er personliga namnbricka. Byter ni av under dagen med någon annan från er organisation är det mycket viktigt att ni har koll på dessa då vi inte ger ut fler lunchbiljetter.

 

Annars hänvisar vi till Mässans andra serveringar och restauranger då all vår förtäring är förbeställd.

MINGEL >>

Första dagen kommer vi att avsluta med ett nätverksmingel, från ca 16:50 – 17:30. Stanna kvar och passa på att träffa talare, deltagare och kollegor från branschen.

INTERNET >>

Finns på mässan och är öppet, utan lösenord och är kostnadsfritt.

Nätverk: STOCKHOLMSMÄSSAN

 

När ni kommer till mässan går ni in på Wi-Fi under inställningar, då kommer Stockholmsmässan upp automatiskt och sedan följer ni bara instruktionerna.

MAT OCH DRYCK ATT ERBJUDA I ER MONTER >>

Det är tillåtet att erbjuda alkoholfria drycker till deltagare vid er monter. Enligt mässans riktlinjer får maxstorleken på den dryck som erbjuds vara ca 10 cl. Mat/snacks får serveras men ska inte vara större än en munsbit.

FÖRHÅLLNINGSREGLER >>

Exempel på vad som inte passar på Socionomdagarna kan vara musik eller andra ljud som stör era montergrannar, något som skymmer era montergrannar, starka dofter eller djur. Vårdhundar/terapihundar måste stämmas av med oss innan.

 

Observera att det inte är tillåtet att flytta stolar eller bord från dom allmänna ytorna till sin egna monter. Det är inte tillåtet att placera ut broschyrer/flyers eller liknande marknadsföringsmaterial på allmänna ytor som t ex lunchbord.

MARKNADSMATERIAL ENDAST I ER MONTER >>

Ni är välkomna att ta med valfritt marknadsmaterial, vänligen observera att materialet endast får delas ut i er monter. Ser vi material som är utlagt på andra ytor än eran, kommer detta plockas bort och slängas.

 

Det är inte heller tillåtet att dela ut material utanför föreläsningssalarna.

IN & UTFLYTT >>

Personal från Insight Events Sweden och Stockholmsmässan kommer att vara på plats för att hjälpa er att hitta till er monter och svara på de frågor som eventuellt kan uppstå. Under in- och utflytt är Insight Events Swedens personal på plats fram tills ca 18:00

INFLYTT >>

Måndag 11 november kl. 14:00 – 20:00
Tisdag 12 november kl. 07:00-08:00
Onsdag 13 november kl. 07:00-08:00

 

Vänligen notera att vi är i A – hallen. In- och utflytt för utställare sker via huvudentrén samt port PA2, som nås via östra entrén.

 

Inflyttadress

Stockholmsmässan

Parkeringsvägen,

Hall AA Lastport PA2

 

 

 

Bud

Det går bra att buda materialet till Stockholmsmässans logistikavdelning upp till 5 dagar innan eventet startar och då kostar lagringen 325 kr/pall för en 5 dagars period. Samma priser gäller om du behöver lagra material efter mässan. Utkörningen till och från montern kostar 325 kr/pall eller 75 kr/paket. Materialet som beställts från Stockholmsmässans Eventservice levereras direkt till montern.

 

Logistikavdelningen har generellt öppet måndag-fredag, 07:00-16:00.

 

Stockholmsmässan, godsmottagningen

Socionomdagarna 2024

”Företagsnamn”

”Monternummer”

Parkeringsvägen 10, 125 30 Älvsjö

UTFLYTT >>

Onsdag 13 november kl 15:20 – 20:00

 

Utflytt och nedmontering av monter skall vara färdigt senast kl. 20:00 den 13 november.

 

Material som är beställt från Eventservice lämnas kvar i montern.

 

OBS. Utflytt får och kan ej ske före utsatt tid, om ej överenskommet

HITTA HIT >>

Kommer du med bil kör du enklast E4/E20 och följer skyltar mot Mässan/Älvsjö.

 

Adress

Stockholmsmässan Mässvägen 1 125 30 ÄLVSJÖ

 

Med SL

Pendeltåg från Stockholm Central mot Älvsjö Station avgår 8–14 gånger i timmen. Resan tar endast 10 minuter. Stockholms lokaltrafik www.sl.se

PARKERING >>

Stockholmsmässan har 2000 parkeringsplatser och ni kan köpa en parkeringsbiljett som gäller under mässans öppettider, för mer information besök: Parkering på Stockholmsmässan (stockholmsmassan.se)

KONTAKTINFORMATION >>

Organisatör

Insight Events Sweden AB

www.insightevents.se

Växel: 08 587 662 00

 

Kontakt utställare

(praktiska frågor om ert utställarskap som monterpersonal, monterplacering, bilagor i mässkasse) Lidia Zemui

08 587 662 29

Lidia.zemui@insightevents.se

 

Ansvarig säljare

(frågor om avtal, priser, monterplacering)

Linda Forsberg

08 587 662 37

linda.forsberg@insightevents.se

 

Stockholmsmässan (eventets lokal)

Eventservice (förbeställningar): Socionomdagarna 2024 – Startpage (stockholmsmassan.se)

08 749 44 44

eventservice@stockholmsmassan.se

Besöksadress: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, Älvsjö

 

Mässresturangen

Mässrestauranger:  08-727 72 40 eller montercatering@massrestauranger.se