PRAKTISK INFORMATION

Datum

9-10 november 2021

Dokumentation

Många av våra föredragshållare uppdaterar sina anföranden i sista stund. För att kunna erbjuda en uppdaterad och korrekt version har vi därför valt att tillhandahålla dokumentationerna elektroniskt. I anslutning till konferensen får du, via lösenord, tillgång till dokumentationen via webblänk. Vid problem med nedladdning vänligen kontakta Kundtjänst, tfn: 08-587 662 00. Vill du anteckna i dokumentationen rekommenderar vi att du skriver ut och tar med dig den till konferensen.

Lokal

Stockholmsmässan, .

Kommunikationer till Stockholmsmässan

Stockholmsmässan ligger i Älvsjö, 9 km söder om Stockholm city. Det är enkelt att hitta till Stockholmsmässan. Adressen är Mässvägen 1 i Älvsjö. Stockholmsmässans webbplats.

Med bil: Enklast kör du E4/E20 och följer skyltar mot Stockholmsmässan/Älvsjö. Det finns cirka 2 000 parkeringsplatser, varav 20 parkeringsplatser är för funktionshindrade. Mer information om parkering finns här!

Med SL: Pendeltåg från Stockholms Central mot Älvsjö station avgår 8–14 gånger i timmen. Resan tar endast 10 minuter. För tidtabeller, besök sl.se.

Med taxi: Taxi Stockholm och Taxi Kurir har fast pris till och från Arlanda och Stockholmsmässan. Taxi Stockholm 08-15 00 00. Taxi Kurir 08-30 00 00.

Hotell

I samband med Socionomdagarna har du möjlighet att boka övernattning på något av våra samarbetshotell till ett rabatterat pris. Mer information finns på denna sidan: http://insightevents.se/bokning-av-hotell/

Om du önskar bo nära Stockholmsmässan kan vi rekommendera hotell Scandic Talk som ligger precis bredvid:
Mässvägen 2, 125 80 Stockholm, Älvsjö
Tfn 08-588 820 00
E-post talk@scandichotels.com
www.scandichotels.se/hotell/sverige/stockholm/scandic-talk

Film & foto

I syfte att dokumentera och kommunicera konferensen, förekommer det att vi fotograferar eller filmar eventet. Det innebär att deltagare kan förekomma på bilderna även om fokus är på arrangemanget i stort.

Eventforum – mobilapp

Håll dig uppdaterad under mässans gång! Logga in och ta del av Socionomdagarnas interaktiva forum där du kan interagera med andra deltagare, få programändringar i realtid, schemalägga aktiviteter och orientera dig i utställningshallen.

Logga in i din mobiltelefons webbläsare på socionomdagarna.se/app

Du kommer bl.a. ha tillgång till:

  • Hela programmet för Socionomdagarna
  • Ditt personliga program (de pass du valt)
  • Möjligheten att chatta med övriga deltagare
  • Praktisk information om mässan och lokalerna
  • Förteckning över samtliga utställare

Programmet

Föreläsningarna äger rum i k-salarna och välkomstanförandet i utställningshallen. För uppdaterat program se http://socionomdagarna.se/program/

Dubbelpass:
De flesta passen är 60 minuter långa. Men i enstaka fall har vi dubbelpass där två pass delar på timmen. Se programmet för närmare detalje. Väljer du dessa pass får du således två pass på samma gång.

Fördjupningspass:
Vi fortsätter i år med så kallade fördjupningspass. Det innebär att du som val kan fördjupa dig i ett fortsättningspass om du önskar. Vi rekommenderar att du valt första passet om du väljer fortsättningspasset, för att få största utbyte av fördjupningspasset. Detta gäller i år pass 5D med fördjupning i 6D.

Lunch

Varje dag serveras lättare lunch i utställningshallen och du bokar in dig på en lunchpaus per dag. Den 11 november kan du välja lunch under pass 2, 3 eller 4 och den 12 november under pass 9, 10 eller 11. Du har inte möjlighet att besöka någon föreläsning under din valda lunchpaus.

När du anmäler dig som deltagare har du möjlighet att välja mellan vegetariskt eller kött/kyckling till Lunch. Obs! Gör du inget aktivt val 1 månad före Socionomdagarna går av stapeln,  kommer du serveras det vegetariska alternativet.  Är du allergisk eller önskar specialkost? Vänligen kontakta oss via amanda.nilsson@insightevents.se

Garderob

Garderob kommer att finnas på plats i anslutning till registreringen helt utan kostnad.

Utställningen

Utställningen äger rum i A-hallen på Stockholmsmässan. Passa på att besöka utställarna och träffa kollegor ifrån hela landet!

Inträdesbiljett

Ca en vecka innan konferensen mailar vi ut din namnbricka som är din inträdesbiljett till konferensen. Vi ber dig därför att skriva ut och ta med den. Biljetten ska bäras synlig under konferensens båda dagar.

Övrigt

Ledarhund: Vid behov av ledarhund, kontakta oss före konferensen! För att inte få in obehöriga hundar i anläggningen vill vi att hunden bär väst samt att innehavaren på begäran ska kunna visa upp underlag som intygar behovet av ledhund.

För mer information

Projektledare:
Josefine Lindblad, e-post: josefine.lindblad@insightevents.se

Jonas Karström, e-post: jonas.karstrom@insightevents.se

Sponsrings- och utställningsansvarig:
Linda Forsberg, tfn: 08 587 662 37, e-post: utstallning@insightevents.se

Akademikerförbundet SSR:
Arvid Vikman, bitr. enhetschef, e-post: arvid.vikman@akademssr.se

Frågor om anmälan:
Daniel Björnson, Tfn: 08 587 662 24, E-post: daniel.bjornson@insightevents.se