PRAKTISK INFORMATION

Datum

12-13 november 2024

Lokal

Stockholmsmässan, .

Dokumentation

Många av våra föredragshållare uppdaterar sina anföranden i sista stund. För att kunna erbjuda en uppdaterad och korrekt version har vi därför valt att tillhandahålla dokumentationerna elektroniskt. I anslutning till konferensen får du tillgång till dokumentationen via webblänk. Om det saknas några presentationer, läggs det ut för nedladdning efter konferensen. Detta görs förutsatt att materialet kommer oss tillhanda från talaren. Finns inte dokumentationen tillgänglig, beror det på att vi inte har fått materialet eller ej fått tillåtelse att delge det till tredje part.

Vid problem med nedladdning vänligen kontakta Kundtjänst, tfn: 08-587 662 00. Vill du anteckna i dokumentationen rekommenderar vi att du skriver ut och tar med dig den till konferensen.

Kommunikationer till Stockholmsmässan

Stockholmsmässan ligger i Älvsjö, 9 km söder om Stockholm city. Det är enkelt att hitta till Stockholmsmässan. Adressen är Mässvägen 1 i Älvsjö. Stockholmsmässans webbplats.

Med bil: Enklast kör du E4/E20 och följer skyltar mot Stockholmsmässan/Älvsjö. Det finns cirka 2 000 parkeringsplatser, varav 20 parkeringsplatser är för funktionshindrade. Mer information om parkering finns här!

Med SL: Pendeltåg från Stockholms Central mot Älvsjö station avgår 8–14 gånger i timmen. Resan tar endast 10 minuter. För tidtabeller, besök sl.se.

Med taxi: Taxi Stockholm och Taxi Kurir har fast pris till och från Arlanda och Stockholmsmässan. Taxi Stockholm 08-15 00 00. Taxi Kurir 08-30 00 00.

Hotell

I samband med Socionomdagarna har du möjlighet att boka övernattning på något av våra samarbetshotell till ett rabatterat pris. Mer information finns på denna sidan: www.insightevents.se/bokning-av-hotell/

Om du önskar bo nära Stockholmsmässan kan vi rekommendera hotell Scandic Talk som ligger precis bredvid:
Mässvägen 2, 125 80 Stockholm, Älvsjö
Tfn 08-588 820 00
E-post talk@scandichotels.com
www.scandichotels.se/hotell/sverige/stockholm/scandic-talk

Film & foto

I syfte att dokumentera och kommunicera konferensen, förekommer det att vi fotograferar eller filmar eventet. Det innebär att deltagare kan förekomma på bilderna även om fokus är på arrangemanget i stort.

Lead scanner

Utställare på Socionomdagarna har möjlighet att nyttja eventets QR-kodscanner, som fungerar som insamling av digitala visitkort via en lead-scanningsapp. Godkänner du att QR-koden på din namnbricka scannas, godkänner du med det att utställaren får tillgång till dina kontaktuppgifter (namn, titel, företag, tfn-nummer och e-postadress). Avläsning av lead-scanningsappen är självklart frivillig och du avgör själv vilka eller vem som får scanna din badge/namnbricka. Vill du på förhand neka tillstånd, kontakta oss på databas@insightevents.se så tar vi bort möjligheten för dina personuppgifter att delas via scanningsappen.

Programmet

Föreläsningarna äger rum i k-salarna och välkomstanförandet i utställningshallen. För uppdaterat program se www.socionomdagarna.se/program/

Dubbelpass:
De flesta passen är 60 minuter långa. Men i enstaka fall har vi dubbelpass där två pass delar på timmen. Se programmet för närmare detalje. Väljer du dessa pass får du således två pass på samma gång.

Fördjupningspass:
Vi fortsätter i år med så kallade fördjupningspass. Det innebär att du som val kan fördjupa dig i ett fortsättningspass om du önskar. Vi rekommenderar att du valt första passet om du väljer fortsättningspasset, för att få största utbyte av fördjupningspasset. Detta gäller i år pass 4D med fördjupning 5D, pass 7A med fördjupning 8A samt 10B med fördjupning 11B.

Lunch

Varje dag serveras lättare lunch i utställningshallen och du måste boka in dig på ett lunchpass per dag. Den 12 november kan du välja lunch under pass 2, 3 eller 4 och den 13 november under pass 9, 10 eller 11. Du har inte möjlighet att besöka någon föreläsning under ditt valda lunchpass – passa på att besöka utställarna och träffa kollegor ifrån hela landet.

Är du allergisk eller önskar specialkost? Vänligen kontakta oss via ebba.rask@insightevents.se

Garderob

Garderob kommer att finnas på plats i anslutning till registreringen, kostnadsfritt.

Utställningen

Utställningen äger rum i A-hallen på Stockholmsmässan. Passa på att besöka utställarna och träffa kollegor ifrån hela landet!

Inträdesbiljett

Ca en vecka innan konferensen mailar vi ut din namnbricka som är din inträdesbiljett till konferensen. Vi ber dig därför att skriva ut och ta med den. Biljetten ska bäras synlig under konferensens båda dagar.

Övrigt

Ledarhund: Vid behov av ledarhund, kontakta oss före konferensen! För att inte få in obehöriga hundar i anläggningen vill vi att hunden bär väst samt att innehavaren på begäran ska kunna visa upp underlag som intygar behovet av ledhund.

För mer information

Projektledare:
Josefine Lindblad, e-post: josefine.lindblad@insightevents.se
Jonas Karström, e-post: jonas.karstrom@insightevents.se

Sponsrings- och utställningsansvarig:
Linda Forsberg, tfn: 08 587 662 37, e-post: utstallning@insightevents.se

Akademikerförbundet SSR:
Jenny Grenander, Enhetschef, e-post: Jenny.grenander@akademssr.se

Frågor om anmälan:
Daniel Björnson, Tfn: 08 587 662 24, E-post: daniel.bjornson@insightevents.se

Press

För ackreditering och registrering, maila din förfrågan till info@insightevents.se och Jessica.Lindstrom@insightevents.se
Pressackreditering beviljas inte på plats på eventet, utan måste godkännas i förväg.